نیم قرن پیشینه شرکت
گروه شرکت های حمل و نقل نوری با مدیریت آقای خلیل نوری افتخار داشته با استعانت از خداوند سبحان و عنايات ويژه ولي نعمتمان حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) فعالیت خدمات حمل و نقلی خود را از سال 1356آغاز نماید که پس از یک دهه بنا به نیازمندی حیاتی کشور عزیزمان حسب احساس وظیفه ملی و میهنی ،با گرد آوری و مشارکت دلسوزان و ایجاد ناوگانی با نام کاروان یاور(متشکل از 100دستگاه نفتکش) مشغول به خدمت سوخت رسانی در مناطق محروم خصوصا در استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان و کرمان اقدام نمود که نتیجه آن کمک به رفع مشکلات و نیاز هموطنان عزیزمان در آن مقطع حساس کشور و رضایت مقامات کشوری و مسئولان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی بود. با توجه به خصوصی سازی پيمان نفتی ،شركت حمل ونقل ياورسيربارثاوا ثبت شده و فعاليتهای حمل ونقل گروه پيمانكاري نوري وارد فاز جديدی گرديد همچنین اینشرکت در اواخر سال 92 توانست مجوز حمل و نقل سراسری کالا و نفتی خود را دریافت نماید و در میانه سال 1400 موفق به کسب مجوز فعالیت حمل و نقل بزرگ مقیاس هوشمند از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گردید که میتواند خدمات حمل و نقلی خود را از هر نقطه کشور به جامعه محترم و بزرگ تجاری کشور ارایه نموده که این خدمات یکپارچه با صدور بارنامه خود شرکت در قالب تعهد مسئولیت بلافصل و مستقیم در راستای ایجاد امنیت خاطر ،مطمئن و به موقع برای کلیه ذینفعان به ویژه مشتریان گرانقدر خواهد بود (لازم بذکر است این تفاوت و تمایز بسیار مهم خدمات شرکتهای حمل و نقل با پروانه بزرگ مقیاس هوشمند از دیگر شرکتهاست ). ما همواره و بطور مستمر تلاش داریم با تکیه بر اصول مهم پایبندی به کیفیت، بهرهوری، قابلیت اطمینان، انعطافپذیری، استفاده از تکنولوژی روز و مشاوره رایگان در خصوص خدمات حمل و نقل ارایه نماییم.
با درودی گرم از بُنِ جان و عرض ادب و احترام به حضور شما حضرات خانمها و آقایان و فرهیختگان حوزه های صنعت ،معدن ،تجارت و حمل و نقل کشور. امروز بختی بلند یافته تا لحظاتی از اوقات گران بهای شما ارزندگان و برازندگان را گرفته و دلنوشته ای تقدیم کنم. خانمها و آقایان محترم ،در تمام سالهایی که در کنار شما گذشت توانستیم همراه با یکدیگر سطوری از صفحات پر افتخار را با تاسی به فرهنگ مشارکت در راه اعتلای ایران عزیزمان نگاشته و در خاطر مشترک ما لحظاتی ثبت شده است که تاریخ در باب آن با نگاه تحسین به قضاوت خواهد نشست. مایلم یاد کنم از همه جهادگران و بزرگ بانوان و مردانی که مختارانه و آگاهانه و به مقتضای نام بلند کشور پا در راه شکوفایی و اعتلای ایران عزیز گذاشته و سخاوتمندانه فرصتها و فراخی های شغلی را فدا نموده اند. آنانی که پاداششان نام نیک و توفیق عظیمی است که خود و مردمشان به آن مباهی ومبتهج خواهند بود . اکنون اینجانب با نزدیک به نیم قرن تجربه ،افتخار داشته در کنار دیگر همکاران مجرب دیروز و امروز خود برای توسعه امر خدمات حمل سوخت و کالا و گسترش و بهسازی ظرفیتهای حمل و نقل در جهت تامین نیازهای صاحبان صنعت و تجارت اقدام نمایم که جا دارد دست یکایک همکاران صدیق خود و همچنین صاحبان کالا را که مجموعه تحت مدیریت بنده را امین شناختند به گرمی فشرده و سپاسگذار باشم. سروران گرامی در حوزه بسیار بزرگ و مهمی مشغول به فعالیت هستیم امروزه با توجه به تحریم های ظالمانه بیش از هر زمان دیگری به بینش و رهبری دولت مردان و برنامه ریزان نیاز داریم تا نسبت به رفع چالش های پیش روی حمل و نقل در جهت اعتلای این صنعت قدم برداشته و تلاش نمایند. همانطور که میدانیم سرمایه گذاری به عنوان موتور رشد و توسعه ی اقتصادی، در تمام کشورهای جهان از اهمیت ویژه ای برخوردار است که لازمه ی هر رشد اقتصادی ، سرمایه گذاری افزون تر برای تولید بیشتر است . اما چالشهای پیش روی حمل و نقل ،در ابتدا مسئله عدم وجود نقدینگی و فراهم نبودن منابع مالی کافی برای بخش خصوصی ،موضوعی است که مدت هاست مورد تاکید قرار گرفته است. سهم بخش خصوصی حمل و نقل جاده ای نسبت به دیگر بخشها از وام ها و تسهیلات بانکی بسیار پائین است. واضح است که دولت باید گام های لازم را برای رسیدگی به تعادل بردارد. قابل توجه است که یکی از اصلی ترین دلایل نبود منابع مالی در این بخش ،پائین بودن سودهی نسبت به سرمایه و طولانی شدن برگشت آن برای سرمایه گذاران با توجه به ریسک های حمل و نقل است. خوشبختانه دولت تلاش نموده تا گام های مهمی را برای بهبود فضای موجود برداشته و تلاش کرده تا فضای کسب و کار فعالین این حوزه را بهبود بخشد. اما باید این اقدامات و برنامه ریزی ها برای هدفگذاریهای درازمدت انجام شود تا مخارج و ریسک سرمایه گذاری در این بخش پائین آورده شود . از طرفی فرسودگی ناوگان حمل و نقل و واگذاری تولیدات باکیفیت نامناسب موجب بهره وری پایین و مشکلات بسیار برای فعالان حوزه حمل و نقل و کشور شده است و از دیگر سو خود مالکی بیش از 80 درصد ناوگان و بی انضباطی ناشی از آن ،باعث سخت شدن برنامه ریزی و عدم بهره وری گردیده است این همان اتفاقی است که هیچ نظام حمل و نقلی، از وقوع آن، خشنود نخواهد شد که میبایست برای اصلاح این روند در جهت ایجاد شرکتهای توانمند و بزرگ گامهای بلند و اساسی برداشته شود. حمل و نقل جادهاي به جهت اهمیت و سهم بالای آن در جابجايي كالا و انعطافپذيري و گسترة وسيع فعاليتش در كشور و تأثيرگذاري آن بر رشد و توسعة ساير بخشهاي اقتصادي ، میطلبد که دولت مردان با به كارگيری راهكارهای اجرايی متناسب ، امور فعالین آنرا تسهیل نموده تا آنها بتوانند نقش شايستة خود را در جهت توسعه حمل و نقل ايفا نمايند. طفیل هستی عشقند آدمی و پری ارادتی بنما تا سعادتی ببری
با سپاس
خلیل نوری